Klopt, ik heb deze foto's al eens gepost op CO. (Lazeres is ScanTech geworden

)
De verschillen tussen EasyLase en de DACg zijn er zéker!
Ten eerste heb ik een nieuwe laptop die geen LPT-poort meer heeft. Dat schijnt de toekomst te zijn. Ook vind ik de LPT-kabel erg dik. Soms heb ik een afstand van 10 meter en dan vind ik een dun USB snoertje makkelijk...
Verder kan de EasyLase 65K/sec verwerken. De DACg zal dit beduidend lager liggen. Nou zal dat voor simple beams niet veel schelen, maar voor snelle graphics zeker wel...
De DACg heeft een resolutie van 8bits. Dit is 256 puntjes voor het X -en 256 puntjes voor het Y-signaal. De EasyLase is 12 bits. Dit zijn 4096 puntjes per signaal...
De EasyLase kan TTL én analoog blanken. De DACg alleen TTL.
Een ander grappig ding is dat de EasyLase een interne buffer heeft dat continue wordt gevuld met complete frames (plaatje, beam-beweging). Mocht er even wat fout gaan met het signaal van pc naar EasyLase, dan blijft de laser zijn laatste bufferplaats 'loopen'. Het laatste frame zal dan steeds herhaald worden totdat er weer signaal is. Je laser valt dan dus niet stil, maar blijft doorgaan...
Ik wil geen reclame maken voor EasyLase, maar ik heb er nog geen problemen mee gehad.
Komt ook nog eens bij dat ik net lees dat de DACg van Guido uitverkocht is! Zie
http://www.mylaserpage.de/html/parallelport-dac.html. Alleen meer dan 10 stuks afname zullen ze weer gemaakt worden.
Ik heb op dit forum al een oproep gedaan om zelf de DAC na te maken op een europrint (10x16cm dus) maar dan inclusief voeding. Alles in één.
Maakt je DACg ook blank-fouten als je de scansnelheid lager zet?
Misschien wordt het eens tijd om een laser-bijeenkomst te hebben. Kunnen we dit soort dingen eens uitwisselen met elkaar...
Give me the right tools and I move the world for you.