Ombouwen naar ILDA

Forum voor newbie- & beginners vragen. Lees alstublieft onze FAQ voordat je vragen stelt hier of gebruik de zoekfunctie in de forums. Als je het antwoord niet kan vinden helpen we je graag.

Moderator: movinghead

Antworten
T_Sound
Beiträge: 1
Registriert: Mi 16 Nov, 2011 2:24 pm
Do you already have Laser-Equipment?: Volkslaser Discolase RGY (by G-Tech)

Ombouwen naar ILDA

Beitrag von T_Sound » Mi 16 Nov, 2011 2:39 pm

Hallo Allemaal,

Ik heb een Volkslaser DiscoLase RGY (by G-Tech), met DMX control. Nu wil ik graag de mogelijkheid om naast DMX, ook ILDA aansturing te kunnen gebruiken. Nu is mij op een ander forum ooit eens verteld dat je een Spacelas printplaat o.i.d. naast je DMX in de laser kunt bouwen.

Nu wil ik graag weten of het kan, wie het kan, en wat het kost.

Alvast bedankt

Groeten T-Sound

Benutzeravatar
MetalHead
Beiträge: 28
Registriert: Sa 15 Jan, 2011 9:13 pm
Do you already have Laser-Equipment?: Building a LEGO Minstorms NXT Laser Projector (RGB)
Wohnort: Kampen, The Netherlands

Re: Ombouwen naar ILDA

Beitrag von MetalHead » Sa 03 Dez, 2011 2:08 pm

Dat is wel mogelijk. Ik weet alleen niet hoe. Ik denk dat je deze vraag beter in het Duitse gedeelte kunt stellen..
Grüß, Johan
Developing laser-show software for Mac: iLaserLight
Website iLaserLight

LaserwinkelNL
Beiträge: 14
Registriert: Do 09 Feb, 2012 5:29 pm
Do you already have Laser-Equipment?: Complete systems, Parts, Repairs and second used

Re: Ombouwen naar ILDA

Beitrag von LaserwinkelNL » Di 14 Feb, 2012 9:53 pm

dit is inderdaad mogelijk met een spacelas / phenix technologies kaart met de naam PT-ITRUST
hier sluit je de modulatie , scanners , interlock, dmx, en dipswitches op aan en daarna kan je ook een ilda in en output in je laser gebruiken.

ik heb nog wel een paar PT-ITRUST kaartjes liggen stuur maar een PM mocht je hier nog intresse in hebben.
http://www.laserwinkel.nl - Rental and sales of lasershow systems, parts and accessories

RGBLASERBV
Beiträge: 49
Registriert: Fr 15 Jan, 2016 1:12 am
Do you already have Laser-Equipment?: ...

Re: Ombouwen naar ILDA

Beitrag von RGBLASERBV » So 07 Feb, 2016 10:11 pm

T_Sound hat geschrieben:Hallo Allemaal,

Ik heb een Volkslaser DiscoLase RGY (by G-Tech), met DMX control. Nu wil ik graag de mogelijkheid om naast DMX, ook ILDA aansturing te kunnen gebruiken. Nu is mij op een ander forum ooit eens verteld dat je een Spacelas printplaat o.i.d. naast je DMX in de laser kunt bouwen.

Nu wil ik graag weten of het kan, wie het kan, en wat het kost.

Alvast bedankt

Groeten T-Sound

Volkslaser is een merk van Medialas, als G-Tech je die geleverd heeft is dat een grijze import geweest. Maar dat even terzijde ;)
Het ombouwen van een laser om er ILDA signalen mee te kunnen gebruiken kan vrij eenvoudig zijn als de scanners een eigen driver hebben.

Voor een RGY heb je alleen X( 2 connecties ) Y ( 2 connecties ) Rood ( 2 connecties ) en Groen ( 2 connecties ) nodig en een aarding op pin 25.
Wat ook van belang is of het een analoge of een TTL laser is, een analoge laser is namelijk regelbaar van 0 tot 100%, een TTL niet, die kent maar 2 standen, alles of niets ( aan / uit )

Ook is het verstandig om te weten hoe snel je scanners werken. Alles onder de 12K is zinloos om er iets mee te gaan doen met ILDA omdat je dan een slechte performance zult hebben en er geen meerwaarde in zit. Kost je dan alleen geld wat je dan beter kunt besteden ( of apart leggen ) voor een andere laser waar de nodige aansluitingen, scanners en dergelijke al in zitten.


Peter
...das war einmal und nie wieder...

-= PBR =-

Antworten

Zurück zu „Newbie & Beginners Forum“

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 3 Gäste